vrijdag 27 mei 2016

Voorste bandjes. Enkel 35mm? + Rholoff

De voorste bandjes gaan halen samen met alles wat ik besteld had voor de Rholoff. (Oliën, spuit, darm, inbusvijsjes)

De fietscomputer stond op 1,51.
Heb deze ingesteld op 1,527

Toen ik op het werk aankwam, had ik het gevoel dat ik traag gereden had. Ik kwam amper aan 30km/h

Nu blijkt dat de computer op 1,540 moet staan...

Ha bah. Foutje :P

Dit is het nieuwe bandje 40-406 Marathon Green Guard.



De instellingsfout van mij maakt van 30km/h maar 30,3km/h.
De Marathons lopen dus zwaarder dan de Kojajs.
Ondanks dat de Marathon op 7 bar staat!!! (is max druk).

Hopelijk lopen ze lichter na wat km gelopen te hebben.

Edit: ik had die ochtend niet gegeten. Dit resulteerde in trage benen. Savonds naar huis rijden ging even vlot als met de kojaks.

5 opmerkingen:

  1. Ik denk dat je de Greenguards beter niet met 7 bar kan rijden. 5 tot 6 bar is wel genoeg en rijdt volgens mijn niet of nauwelijks zwaarder maar wel comfortabeler.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb geen last van slechte comfort. Bijna 95% van mijn route is mooi vlak.
    Daarstraks toen ik naar huis reed, ging het veel vlotter, mijn benen sliepen nog toen ik naar het werk moest rijden blijkbaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens metingen zouden Kojaks trager moeten zijn, zeker als het kouder wordt.

    Kojaks zijn ook steenstjesmagneten als het regent.

    GG zijn niet snel, maar wat mij betreft snel genoeg en zeer lekbestendig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb de Marathons er op gelegd voor de lekbestendigheid en de betrouwbaarheid voor dagelijks woon-werkverkeer (ongeveer 10 000km / jaar)

    BeantwoordenVerwijderen