zondag 15 mei 2016

Bijna 200km gedaan. Blunders en bloopers!

Dag 1, niet te snel over een bultje rijden.

Ik versnelde voor een lichte heuvel op.
Maar was het geweldige egaal werk hier in Belgiƫ vergeten.
Nogal snel gereden (>30km/h) om bergop te rijden zodat ik niet plat val bovenaan.

En lift off! Botsboemrammel


Ik kom van links en rij naar rechts. En vlak voor ik aan het blauwe verplicht fietspad bord kom (zie begin borduur is er een verhoging in het fietspad van zo'n 20cm over een lengte van 30cm, redelijk stijl stukje dus.

Eerst de 2 voorwielen van de grond (en nadien gelukkig beide terug op de grond) nadien even het achterwiel van de grond.
Doe ik dus geen 2de keer.

De 2de dag heb ik veel woow, amaai en andere niet imiteerbare geluidjes te horen gekregen van voorbijgangers. Verschillende auto's vertraagden om mijn snelheid af te lezen en eens goed naar mij te kunnen kijken.

Dag 3, ik dacht het al, maar durfde het niet te zeggen, ik ben fotogeniek! (denk alleen niet dat ik aan de foto's kan geraken)



Een amateurfotograaf die foto's van de brug, treinsporen, treinen, ... aan het maken was, had interesse in mijn fiets en heeft verschillende foto's van mijn mobiel genomen. Voorkant en achterkant.

4 opmerkingen:

  1. Welkom terug in de velo wereld. Ik heb je blog op mijn leeslijst geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is mijn 1ste velomobiel en ga er hopelijk enorm veel plezier mee beleven. Ik ben al zeker verslaafd en gebeten door het VM-virus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met een velomobiel hoef je niet op het "verplicht" fietspad! Zie http://emvelomobiel.be/home-3/velomobiel-en-de-wet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wist ik al. Maar aangezien het fietspad hier meer dan 1m breed is, dacht ik van de automobilisten niet te storen door op de baan te rijden. Mijn volgend bericht zal verduidelijken waarom ik plots van gedachte ben veranderd.

      Verwijderen