donderdag 12 mei 2016

Remmmeeeuuhhnnn!!!!!

De remkracht vind ik beneden verwachtingen presteren en ik moet toch heel hard knijpen aan de remhendels om redelijk te stoppen.

Dus de fiets maar eens onder de loep nemen.



Zoveel roest!
Dit gaan we dan maar gewoon vervangen dus.
Eerst 1 kant volledig demonteren en dan naar de winkel voor 2x wisselstukken (links en rechts he)
Op de andere kant moest ik een tang zetten om de kabel uit de hoes te kunnen trekken :O

Het vervangen ging gemakkelijk, het afstellen was een ramp...



Ziet er al veel beter uit.

Een tip voor af te stellen. Zorg dat de voorwielen van de grond zijn en rem lichtjes en ga heel traag geleidelijk aan harder remmen tot er 1 wiel stopt, dit wiel afstellen zodat bij heel hard remmen de hendel niet tegen de handgreep komt. Nu spinnen we beide wielen terug en gaan we lichtjes remmen. Het wiel dat blijft draaien korter afstellen tot ze op dezelfde remkracht stoppen met draaien.



Klaar!

De vijzen voor de middenplaat zijn volledig verroest, deze worden eveneens ook vervangen.


Properder.
Tijdens de 1ste dag naar het werk rijden ergerde ik mij er aan dat ik mijn "stuur" links sturend moest houden voor rechtdoor te rijden.

De stangen die de sticks verbinden met de as van het wiel even lang gemaakt en dat is al veel beter :)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten